niedziela, 17 sierpnia 2014

Kolekcjonerka perfum- Kathleen Tessaro


Tytuł: Kolekcjonerka perfum
Autor: Kathleen Tessaro
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 11 czerwca 2014
Liczba stron:448




Powieść Kolekcjonerka jest czwartą książką autorstwa Kathleen Tessaro, którą wydało wydawnictwo MUZA.  Gdy tyko zapoznałam się z opisem, wiedziałam że musze przeczytać tą książkę ponieważ będzie to zachwycająca lektura. Urzekła mnie piękna okładka oraz  motyw Francji, gdzie aromat perfum unosi się dookoła, a nie tylko w flakoniku.




 Grace ma dwadzieścia siedem lat, mieszka w Londynie. Jej życie nie toczy się tak jak by tego chciała, ma być tylko pięknym dodatkiem dla swojego męża z którym jest skonfliktowana. Kobiecie wydaje się, ze jest zdradzana. Wszystko zmienia się, gdy dowiaduję się, że otrzymała tajemniczy spadek od kobiety, której nigdy w życiu nie widziała. Rzuca wszystko i wyrusza w podróż do Paryża, zanim odbierze spadek chcę zdobyć informację kim jest Eva d’Orsey. Od tego momentu rozpoczynamy wyprawę wraz z Grace po malowniczym i urokliwym Paryżu, pełnym magicznych zapachów perfum. Czego tak naprawdę dowie się Grace i kim jest tajemnicza Eva, dowiecie się czytając wspaniałą Kolekcjonerkę perfum.

Pierwszy raz spotkałam się z twórczością Pani Tessaro i cóż miałam lekkie obawy przed tą lekturą, nie wiedziałam jakim językiem operuję autorka, a tematyka dawnego Paryża i perfum przywodziła mi na myśl elegancję i szyk. Jednak sama myśl o Paryżu i Londynie lat 20 i 50 minionego wieku sprawiła, że musiałam przeczytać tą powieść. Autorka prowadzi całą historię w taki sposób, że czytelnik nie jest w stanie odłożyć tej książki na bok zanim nie przeczyta ostatniego zdania. Język jest prosty, ale elegancki, styl pisania lekki i plastyczny, czytając nie męczymy się, a co najważniejsze opisy nie nużą nas w żadnym stopniu.

Cała akcja toczy się w dwóch płaszczyznach, latach dwudziestych oraz latach pięćdziesiątych. Obawiałam się tego zabiegu, ale okazało się, że zupełnie nie potrzebnie, bez problemu odnajdujemy się w treści lektury. Powieść przenosi na do Paryża, a dzięki autorce jesteśmy w stanie poczuć atmosferę dawnych lat, tą elegancję i klasę,  a także delikatny zapach perfum unoszący się w powietrzu. Czytelnik przenosi się do Francji wraz z bohaterkami i przeżywa ich losy do samego końca powieści.

Kolekcjonerka perfum to piękna książka, opowiadająca nie tylko o perfumach i tajemnicy, ale też o poznawaniu samego siebie, odkrywaniu właściwej życiowej drogi, poszukiwaniu pasji. Postaci wykreowane przez autorkę, dają się lubić, szczególnie Grace która jest mądrą kobietą, która pragnie od życia czegoś więcej niż bogactwa i przepychu.

Jest to powieść o kobietach dla kobiet. I jestem pewna,  że zachwyci każdego czytelnika, pozwalając przenieść się do magicznego Paryża pełnego elegancji i klasy.



2 komentarze:

  1. Powieść o kobietach dla kobiet - brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat parę dni temu zakupiłam tę książkę, bo strasznie mnie do niej ciągnęło. Niedługo przeczytam i sama ocenię, ale wydaje mi się, że moja ocena może być podobna do Twojej, bo to moja tematyka, uwielbiam lata 20. i tajemnice :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń