piątek, 29 grudnia 2017

Czasami kłamię - Alice Feeney




Tytuł: Czasami kłamię

Autor: Alice Feeney

Wydawnictwo: W.A.B.

Liczba stron: 400





"Nazywam się Amber Reynolds . Powinniście wiedzieć o mnie trzy rzeczy:
1. Jestem w śpiączce.
2. Mój mąż już mnie nie kocha.
3. Czasami kłamię."


 Tymi słowami przedstawia się na samym początku główna bohaterka książki autorstwa Alice Feeney pod tytułem „Czasami kłamię”. Intrygująco prawda? A najlepsze jest to, że właśnie tak jest do samego końca.

Amber pracuje w radiu, a dokładnie w Boże Narodzenie trafia do szpitala i okazuje się, że zapada w śpiączkę. Kobieta jest świadoma osób dookoła, słyszy ich głosy, ale nie jest w stanie zareagować. Najgorsze jest to, że nie wie, dlaczego znalazła się w szpitalu, nie potrafi sobie niczego przypomnieć, w jej głowie panuje pustka. Amber słyszy też głos jakiegoś mężczyzny, ale nie potrafi go rozpoznać, jednak czuję jedną rzecz, boi się go.

Autorka pozwala nam poznać bohaterkę, obserwujemy jej losy przed i po wypadku oraz czytając wpisy z pamiętnika dziesięciolatki.  Powieść ma niezwykły klimat, który sprawia, że podczas czytania na ciele pojawiają się dreszcze i nie można oderwać się od lektury, która wciąga i uzależnia.  Akcja książki gna dość szybko do przodu i przez cały czas nabiera tempa. Trudno odkryć co jest prawdą, a co kłamstwem. Nie wiadomo do samego końca co tak naprawdę miało miejsce w życiu Amber. Historia trzyma w napięciu do ostatniej strony, miesza w głowie i zaskakuje.


„Czasami kłamię” to książka, która zachwyca i przeraża. Jestem pewna, że wrócę do niej jeszcze nie raz i zawsze po przeczytaniu będę miała w głowie jakieś nowe refleksje i spostrzeżenia. I może wtedy nie dam się okłamać, ponieważ wydaje mi się, że tym razem jednak to mi się nie udało. Polecam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz