środa, 25 listopada 2020

Grzeszne święta

 



Tytuł: Grzeszne święta


Autor: Anna Bellon, J.B. Grajda  i inni


Wydawnictwo: Akurat

 



„Grzeszne święta” to zbiór opowiadań, które skupiają się na wydarzeniach mających miejsce w czasie grudniowych i świątecznych dni. Oczywiście jak na razie nie czujemy jeszcze atmosfery świąt, ale dzięki tej książce wprowadzimy się w odpowiedni klimat tych zimowych dni.

Pierwsze opowiadania nie zrobiły na mnie zbyt dobrego wrażenia, czułam się znudzona i chciałam jak najszybciej mieć je za sobą, obawiałam się, że niestety taka będzie całość, ale każda kolejna historia była już tylko lepsza, więc jako całokształt nie było tak źle, jak sądziłam na samym początku. Niestety wszystkie opowiadania były jak dla mnie mało realistyczne, przesadzone i raczej nie zachwyciły mnie. Plusem takiej krótkiej formy jaka są opowiadania jest to, że czytelnik ma okazję poznać style pisania wielu autorów, każdy tekst różni się od siebie i jest napisany w zupełnie inny sposób, dzięki czemu zawsze można znaleźć coś dla siebie.

Wydaje mi się, że zaczynając czytać tego typu zbiór opowiadań nie można nastawiać się i oczekiwać wybitnej literatury, w końcu mają to być tylko krótkie historie, które mają na celu umilić czas i wprowadzić w świąteczny nastrój. Niestety ja jednak miałam większe oczekiwania, więc te pikantne, świąteczne opowieści nie przypadły mi do gustu i co najważniejsze zabrakło mi prawdziwego klimatu świat Bożego Narodzenia.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz