czwartek, 20 grudnia 2012

Kroniki krwi- Richelle Mead


Tytuł: Kroniki krwi
Autor: Richelle Mead
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: 2012
Liczba stron: 416

OPIS:
Zdrada, miłość, przyjaźń i intrygi wampirzego świata w kolejnej ekscytującej sadze Richelle Mead!

 Uczono nas, że wszystkie wampiry, moroje i strzygi są mroczne i złe. Kto chciałby pić cudzą krew? To obrzydliwe. Sama myśl o tym, że wkrótce będę karmić morojkę, przyprawiała mnie o mdłości.

 Kiedy alchemiczka Sydney dowiaduje się, że ma strzec bezpieczeństwa księżniczki morojów Jill Dragomir, nie jest zachwycona. I nawet nie przypuszcza, że ich wspólną kryjówką okaże się… szkoła dla śmiertelników w Palm Springs w Kalifornii. Ale to dopiero początek ryzykownych przygód obu dziewczyn…

 Kroniki krwi to kontynuacja bestsellerowej serii Akademia wampirów. Pojawią się w niej postacie, które już pokochaliście, oraz wiele zupełnie nowych twarzy



                Richelle Mead jest autorką której rozgłos przyniosła seria Akademia Wampirów której nigdy nie czytałam. Ale za to z wielką chęcią zabrałam się za nową serię tej autorki pt. Kroniki krwi.

Sydney jest młodą, dziewczyną, alchemiczką, która przez to, że pomogła Rose Hathaway w czymś do czego nie powinna się mieszać, popadła w problemy jednak teraz potrzebny jest ktoś odpowiedni kto będzie czuwał nad morojską księżniczką - Jill Dragomir, której zagraża niebezpieczeństwo. Tak więc Sydney zostaje wysłana do Palm Spring które jest terytorium  Keitha - alchemika, którego nie lubi tylko jedna osoba- Sydney. Zadanie Sydney miało polegać na mieszkaniu w jednym pokoju z księżniczką, chodzeniu na zajęciach i robieniu wszystkiego by ochronić Jill, ale tajemnicze wydarzenia w szkole i okolice zmuszają dziewczynę do podjęcia innych działań i wmieszanie się w coś co nie powinno ją obchodzić.  Oprócz tego dziewczyna ma na głowie jeszcze Keitha który obserwuję każdy jej ruch i gotów jest zniszczyć dziewczynę w każdym momencie oraz Adriana aroganckiego i nieodpowiedzialnego wampira- pijaka który ciągle czegoś od niej chcę nie dając nic w zamian. Choć dziewczynę uczono, by trzymała się z dala od wampirów, Sydney nie jest stanie zapobiec rodzącym się przyjaźniom z wampirami, a szczególnie z Adrianem.

Akcja w książce jest bardzo dynamiczna na każdej stronie powieści dzieje się coś co nie pozwala czytelnikowi oderwać się od czytania. Ja sama książkę przeczytałam w ciągu jednego dnia. Narracja którą prowadzi Sydney jest ciekawa i dostarcza nam wielu ciekawych informacji przy czym nie zasypuje nas zbędnymi opisami. Język powieści to typowy styl jaki możemy dostrzec w powieściach dla młodzieży. Jest on zrozumiały dla wszystkich nie zależnie od wieku oraz myśl, że niezależnie ot tego czy czytaliśmy „Akademię wampirów” czy też nie. Ja nie czytałam wcześniejszej serii autorki i nie miałam problemów ze zrozumieniem treści.

Z przyjemnością przeczytam kolejną część z tej serii i już dziś jestem pewna, że zapoznam się też z serią „ Akademia wampirów” dzięki której lepiej poznam świat wykreowany przez autorkę. Zdecydowanie polecam ten tytuł fanom Richelle Mead. Myślę, że książka przypadnie Wam do gustu i nie zawiedzie nikogo z Was.  Jeszcze raz polecam książkę wszystkim czytelnikom, ja spędziłam z nią i jej bohaterami wspaniały dzień.

Moja ocena: 5/6



6 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie. Z chęcią sięgnę po tę pozycję :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie poznałam jeszcze twórczości autorki, ale książkę mam w planie po nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. może po końcu świata uda mi się ją zdobyć ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Akademię wampirów", która bardzo mi się podobała i chętnie zapoznam się również z kolejną serią autorki.
    Pozdrawiam

    www.czytamwiecpisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorka mojej ukochanej serii ,,Akademia wampirów";) Trzeba będzie sięgnąć;)

    OdpowiedzUsuń