sobota, 10 sierpnia 2013

W dżungli podświadomości-Beata Pawlikowska



Tytuł: W dżungli podświadomości
Autor: Beata Pawlikowska
wydawnictwo: G+J Gruner+Jahr
data wydania:  20 marca 2013
liczba stron: 358




OPIS:
Przez trzydzieści lat obserwowałam mój umysł.
 Czym jest podświadomość? Jak działa? Jaki ma na mnie wpływ?
 Skąd się bierze samotność, kłamstwa i zdrady?
 Dlaczego zakochiwałam się w niewłaściwych facetach?
 Skąd brały się uczucia i myśli, których nie chciałam mieć? I czy to można zmienić?
 Robiłam eksperymenty, uczyłam się na własnych błędach i naprawiałam swoją duszę.
 Teraz już wiem.

 To co myślisz i to co robisz, czy jesteś zdrowy czy chory, czy jesteś szczęśliwy czy nie - to wszystko zależy od twojej podświadomości.
 A ja ci wyjaśnię jak to działa i jak to można zmienić.
 Beata Pawlikowska.




                Uwielbiam książki autorstwa Beaty Pawlikowskiej, tym razem autorka postanowiła zmienić tematykę z podróżniczej na psychologiczną. "W dżungli podświadomości" jest to bardziej osobista książka, pokazująca jak bardzo nasz podświadomość wpływa na to co dzieję się z naszym życiem. Lektura ta jest pierwszym tomem z serii, kolejne tomy pojawią się już niedługo w polskich księgarniach. Będą to: "Księga kodów" (tom II), "Kurs szczęścia" (tom III), "Trening szczęścia" (tom IV), "Jestem Bogiem" (tom V). 

"Ty możesz przejąć odpowiedzialność za swoje życie. Możesz nauczyć swoją podświadomość nowych sposobów myślenia."


Podświadomość jest to ta część nas samych , która jest z nami od samego początku naszego istnienia do ostatniego oddechu na ziemi. Wpływa na to jak postrzegamy świat, jakich ludzi spotykamy na naszej drodze i co o nich myślimy, kieruje szczęściem oraz tym co myślimy o sobie.  Podświadomość  zdobywa nową wiedzę codziennie, każdego dnia i na podstawie doświadczenia wyciąga odpowiednie wnioski by chronić nas  przed niebezpieczeństwem dnia codziennego.  Jest jednak jeden problem podświadomość może się mylić i nie zawsze ma rację. Co wtedy z naszym życiem? 

Beata Pawlikowska w swojej nowej książce pokazuję, że podświadomość tak jak ludzie może się po prostu mylić, a wtedy za wszelką cenę będzie starała się nas chronić tyle, że na naszą niekorzyść.  Czego skutkiem są uzależnienie, słaba samoocena, pogarda dla samego siebie i innych.
Autorka pokazuje nam różne przykłady ze swojego życia, które przedstawiają nam jak niszczyła ją jej własna podświadomość, która cały czas wyciągał błędne wnioski  i wpływała na nią destrukcyjnie wplątując ją w nałogi, nieszczęśliwe wnioski, depresje.  Jednak jest dla nas nadzieją, wszystko zależy tylko od nas samych i od tego czy zaczniemy działać by zmienić nasze życie.

„Kłamstwo zawsze chwieje się i upada. Fałsz potrzebuje dodatkowego wsparcia..
 Iluzje zawsze istnieją w cieniu niepokoju i niepewności i po tym łatwo je można rozpoznać.”


Mimo, że książka wydaje się być poradnikiem to blisko jest jej do autobiografii, podziwiam Panią Beatę za ta szczerość i odwagę do przyznawania się do bolesnych wydarzeń z przeszłości.  Większość przykładów to właśnie jej osobiste doświadczenia często bardzo bolesne wręcz traumatyczne (gwałt, który doświadczyła Beata Pawlikowska). Jak w innych dziełach pni Pawlikowskiej także w tej książce pojawiają się żółte strony z odręcznymi zapiskami i rysunkami. 

Bardzo lubię styl Pani Pawlikowskiej, używa ona lekkiego, swobodnego języka dzięki czemu trafia do każdego czytelnika.  Z każdej strony jej książki bije jakieś niesamowite ciepło i można poczuć jak gdyby autorka chciała zaprzyjaźnić się z czytelnikiem.  Z tej lektury można by wynotować cały notes cytatów, a właściwie cała ta książka to jeden wielki cytat.

„Spojrzałam w siebie. Nauczyłam się odróżniać co jest prawdą, a co fałszem. Przyznałam się przed samą sobą, że mój wewnętrzny dom jest w stanie ruiny. Zakasałam rękawy i zbudowałam go od nowa.”

"W dżungli podświadomości" to świetny początek nowej serii, jestem pewna, że z przyjemnością przeczytam kolejne tomy, które tak jak ten zmienią moje spojrzenie na samą siebie i otaczająca mnie rzeczywistość.  Polecam!!


Moja ocena: 6/6




2 komentarze:

  1. Lubię książki związane z psychologią i "odkrywaniem" siebie i innych. Dodatek autobiograficzny tylko pogłębia moją chęć na przeczytanie tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym przeczytała mam nadzieję, że będę miała okazję :)

    OdpowiedzUsuń