niedziela, 8 grudnia 2019

PS Kocham cię na zawsze - Cecelia Ahern






Tytuł: PS Kocham cię na zawsze

Autor:  Cecelia Ahern

Liczba stron: 448







Nie wiem czy istnieje ktoś kto nie słyszał historii „Ps. Kocham cię”. Tej wzruszającej opowieści o miłości i żałobie, która skradła serca czytelników, ale też osób, które obejrzały ekranizację i zakochały się w niej bez pamięci.


Kontynuacja „Ps kocham cię na zawsze” rozpoczyna się siedem lat po śmierci ukochanego męża Holly. Kobieta raczej uporała się z bolesną stratą, żałoba jest już dawno za nią i teraz jej życie jest dość poukładane. Kobieta nareszcie ma stabilną sytuację finansową, ma zamieszkać z Gabrielem, mężczyzną z którym związała się już jakiś czas temu. Nieoczekiwanie Holly otrzymuje dość nietypową propozycję, ma opowiedzieć o swojej miłości i stracie w jednym z programów. Rozgrzebywanie starych ran jest ostatnim na co ma ochotę, ale jej siostra namawia ją na podjęcie tego ryzyka i zgodzenie się.  Jakiś czas później, Holly otrzymuje wiadomość w której dowiaduje się, że powstał klub „ps Kocham Cię” w którym ludzie chorzy chcą stworzyć oryginalny sposób na pożegnanie się z najbliższymi osobami. Proszą Holly o pomoc i wsparcie ich pomysłu. Kobieta nie wie, czy ma siły i chęci na powrót do przeszłości.


Obawiałam się tej książki, bałam się że okaże się nudna, nierealistyczna i zniszczy mi wspomnienia doskonałej pierwszej części, ale całe szczęście byłam w wielkim błędzie. Powieść zaskoczyła mnie i to bardzo pozytywnie, całość jest napisana w świetny sposób, bohaterowie, fabuła, dylematy życiowe i przeszłość, która dochodzi do głosu, wszystko to jest urzekające, poruszające i bardzo prawdziwe. Myślę, że książka zachwyci wszystkich miłośników historii Holly i nikt nie będzie zawiedziony jej losami.


Cecelia Ahern autorka książki, zabiera czytelników w pełną refleksji i melancholii opowieść o ludzkich emocjach, które przeplatają się ze sobą tworząc książkę przepełnioną uczuciami i ciepłem.  „Ps Kocham Cię na zawsze” to lektura, która z pewnością poruszy wiele serc i da nadzieję i pocieszenie tym, którzy będą tego potrzebować.

1 komentarz:

  1. Czytałam. Smutna historia, mniej optymistyczna niż jej poprzedniczka.

    OdpowiedzUsuń