poniedziałek, 22 marca 2021

Zakon - Daniel Silva

 


Tytuł: Zakon


Autor: Daniel Silva


Wydawnictwo:HarperCollins


Liczba stron: 368


Gabriel Allon jest na urlopie, oczywiście nawet wtedy nie może odpoczywać, ponieważ okazuje się, że Papież Paweł VII umarł. Mówi się, że to atak serca, ale czy to jest prawda? Czy może ktoś posunął się do zabójstwa głowy Kościoła? Zanim Papież zmarł, wydarzyło się kilka dziwnych rzeczy, najbardziej tajemnicze jest istnienie pewnej księgi, którą w nieodpowiednich rękach byłaby bardzo niebezpieczna. We wszystko wplatany jest również Zakon Świętej Heleny.

„Zakon” to moje  pierwsze spotkanie z twórczością Daniela Silva. Sam opis był dla mnie bardzo intrygujący i bardzo chciałam poznać tę historię, która zapowiadała się bardzo interesująco. Tematyka Watykanu zazwyczaj budzi duże zainteresowanie w końcu jest to miejsce osnute wieloma tajemnicami i zwyczajni śmiertelnicy nie mają dostępu do tajnych archiwów w których kryją się pewnie niesamowite dzieła.

Autor potrafi budować napięcie, stopniowo cała historia zaczyna układać się w konkretną całość. Oczywiście część treści jest typowo fikcją literacką, ale myślę, że historia Watykanu i tajnych zakonów jest warta uwagi i głębszego zapoznania. Tym co może być męczące i monotonne dla pewnych osób jest tematyka kościoła i religii, dla osób niezainteresowanych tą kwestią, faktycznie może być to odrobinę nudne, ale warto dać szansę tej lekturze.

„Zakon” to nie jest mój ulubiony gatunek książek, powieści sensacyjne to nie jest mój typ, ale z przyjemnością zapoznałam się tą lekturą i z chęcią przeczytałabym kolejną powieść autorstwa Daniela Silva.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz