niedziela, 15 czerwca 2014

Alicja i Lustro Zombi-Gena Showalter


Tytuł: Alicja i Lustro Zombi
Autor: Gena Showalter
Seria: Kroniki Białego Królia
Wydawnictwo: Mira
Data wydania: 21 maja 2014
Liczba stron: 444


OPIS:

Zombi skradają się nocą. Zapomnijcie o krwi i mózgach. One pragną ludzkich dusz. Niewiele mogą mi odebrać, skoro straciłam wszystko, co najcenniejsze: rodzinę i przyjaciół. Ale po kolejnym ataku zrozumiałam, że zawsze może być jeszcze gorzej. Nagle lustra wokół mnie ożyły, a ja zaczęłam słyszeć głosy umarłych. Mroczna siła popycha mnie ku złu, każe robić straszne rzeczy. Potrzebuję pomocy, by uciszyć ciemność, której pozwoliłam przemówić. Nie mogę się poddać…




Niecierpliwie oczekiwałam kontynuacji książki pt. Alicja w krainie zombi. Po przeczytaniu pierwszej części zakochałam się w historii nastolatki Ali, która wraz z grupą młodych osób musi walczyć z istotami, które pragną zniszczyć ludzi. Dodatkowo autorka idealnie nawiązała do bajki Alicja w krainie czarów, drobny szczegół, ale dzięki temu powieść wydaje się być jeszcze bardziej magiczna.

Znamy już doskonale Alicje Bell, siedemnastolatkę, która wraz z przyjaciółmi zmaga się z zombi, które pragną posiąść duszę człowieka. Dziewczyna stara się udaremnić poczynania zombi i ratować ludzi przed niebezpieczeństwem, które pojawia się nagle i znikąd. Nastolatka jest obdarzona dodatkowymi mocami, które pomagają jej w walce. Jednak w drugiej części Ali oprócz zombi będzie musiała zmagać się jeszcze ze swoimi uczuciami i chłopakiem Cole’m, które skradł jej serce. Uczucie między tą dwójką rośnie z dnia na dzień, aż do momentu, gdy pojawia się dwoje osób: Gavin i Veronica. Ona była dawną dziewczyną Cola, a on pojawiając się obrócił życie Ali do góry nogami. To z Gavinem zaczynają łączyć ją wizję, które cały czas pokazują ich w czasie intymnej sceny.

Ponad to zombi nadal atakują, Ali zostaje ugryziona i w jej ciele rodzi się nowy duch, duch zombi. Jej człowieczeństwo będzie musiało stoczyć walkę z rozwijającym się w ciele dziewczyny zombi. A odbicie w tafli lustra jednoznacznie wskazuję, kto tę walkę wygrywa.

Ta część zdecydowanie różni się od poprzedniej, w której nacisk położony był na uczucia między Ali a Cole’m. Teraz akcja toczy się wokół wali, a uczucia zostały usunięte na boczny plan. Podoba mi się to, że autorka skupia się na walce i zagrożeniu, a nie tylko na miłosnym związku. Gena Showalter zaskakuję, a jej pomysły zachęcają czytelnika to zapoznania się z lekturą Nadal darzę sympatią główną bohaterkę i jej przyjaciół, historia wciąga i trzyma w napięciu, aż  ciężko się oderwać.

Polecam tę serię każdemu miłośnikowi powieści młodzieżowych z wątkiem paranormalnym. „Alicja i lustro zombi” to powieść dla młodzieży, która mówi o sile przyjaźni i miłości, która może zmierzyć się z ogromnymi problemami, walczyć z przeciwnościami losu i pokonać wszystkie trudności. Kto wygra w odwiecznej walce dobra ze złem, którą muszą stoczyć młodzi ludzie, czy Cole i Ali wytrwają w swoim uczuciu, czy dziewczyna poradzi sobie ze swoją mroczną stroną duszy to wszystko wyjaśni się w książce Alicja i lustro zombi. Polecam!













1 komentarz:

  1. Mam na półce część pierwszą w dalszym ciągu nieprzeczytaną. Ale jak już niedługo zapoznam się z pierwszym tomem, po drugą na pewno sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń