piątek, 27 listopada 2020

Wigilijne opowieści

 


Tytuł: Wigilijne opowieści


Autor: Tomasz Betcher, Jacek Galiński  i inni


Wydawnictwo: W.A.B.


Liczba stron: 432



„Wigilijne opowieści” to zbiór dwunastu świątecznych opowiadań napisanych przez różnych, polskich autorów. Każdą z historii łączy jedno – Wigilia.

Opowiadania znajdujące się w tym zbiorze świątecznych tekstów różnią się od siebie. Niektóre z nich są pełne ciepła i radości, rozgrzewają serce od pierwszych przeczytanych stron, inne są dużo bardziej gorzkie, przepełnione smutną refleksją na temat życia, samotności i przemijania.  Pojawiają się również takie, które nie wywołują większych emocji i zapomina się o nich zaraz po przeczytaniu. Wydaje mi się, że każdy czytelnik znajdzie w tej książce jedną historię, którą polubi najbardziej i będzie do nie wracał, wpłyną na to nasze osobiste doświadczenie, wspomnienia i refleksje.

„Wigilijne opowieści” zawierają teksty romantyczne, kryminalne, ale także ciepłe historie obyczajowe. Opowiadania utrzymują poziom, chyba nie było takie, które nie przypadłoby mi do gustu. Część autorów była mi bardzo dobrze znana, poznałam też kilka nowych nazwisk z którymi z przyjemnością się zapoznam.

Tym co bardzo mi się spodobało, było dołączenie do każdej historii, przepisu na świąteczną potrawę, która miała związek z opowiadaniem. Jest to całkiem oryginalny pomysł i z pewnością spodoba się tym, którzy lubią gotować i piec.

„Wigilijne opowieści” to lektura idealna na grudniowe popołudnie. Myślę, że będzie idealnym wprowadzeniem do świątecznej atmosfery, która już niedługo zagości w domach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz