poniedziałek, 19 grudnia 2016

Astrologiczny przewodnik po złamanych sercach- Silvia Zucca



Tytuł: Astrologiczny przewodnik po złamanych sercach

Autor: Silvia Zucca

Wydawnictwo: Muza

Liczba stron: 560






Astrologiczny przewodnik po złamanych sercach to debiutancka powieść Sylvii Zucca. Włoska autorka postanowiła zmierzyć się z tematyką horoskopów i astrologii, w ciekawy i doprawiony szczyptą humoru sposób pokazując, jak bardzo można wierzyć w coś co powiedzą nam gwiazdy.

Alice Bassi to trzydziestoletnia włoszka, mieszkająca i pracująca w Mediolanie. Jest niepoprawną romantyczką i nie, wcale nie szuka księcia z bajki, ale miłość taka jak w komediach romantycznych mogłaby ją zadowolić. Niestety jej dotychczasowe związki nie kończyły się zbyt dobrze, pięć lat temu porzucił ją pewien Carlo w którym była szaleńczo zakochana. Alice dowiedziała się, że jej były planuje ślub  i spodziewa się dziecka, chyba nie trzeba wspominać, że takie wiadomości nie podziałały na kobietę zbyt dobrze. Niespodziewanie w pracy poznaje Tia, który uwielbia astrologie i zna się na niej, jak nikt inny. Pomiędzy nimi zawiązuję się prawdziwa i silna przyjaźń, a Alice zaczyna przywiązywać do znaków i astrologii bardzo dużo uwagi. Dodatkowo w stacji telewizyjnej w której pracuje pojawia się nowa osoba, David, który nie jest właściwym mężczyzną dla Alice, tak przynajmniej mówią znali, ale co jeżeli serce mówi coś zupełnie innego.

Jeżeli ktoś śmieje się z horoskopów to pewnie podczas czytania tej książki będzie bardzo zirytowany lub rozbawiony, niemniej jednak nie sposób nie docenić wiedzy autorki na temat astrologii. Ja byłam całkowicie nieobeznana w tych tematach, więc czułam się jak dziecko czytając o pewnych kwestiach o których nie miałam żadnego pojęcia.

Muszę przyznać, że książka bawi do łez, postać Alice i jej podejście do życia śmieszy, jednak z czasem jej postawa zaczyna drażnić. Ja osobiści czułam się zmęczona jej infantylnością, wydaje mi się, że kobieta po trzydziestce powinna zachowywać się chociaż odrobinę bardziej dojrzale. Z drugiej strony nie chciałam być zbyt surowa w stosunku do Alice w końcu nie raz miała złamane serce, więc jej podejście do nowych związków i miłości mogło być dość dziwne.

Astrologiczny przewodnik o złamanych sercach to lekka, ciepła i zabawna powieść o poszukiwaniu miłości w pędzącym świecie. Historia bawi i pozwala oderwać się na moment od naszej rzeczywistości.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz