poniedziałek, 23 października 2017

Obsesja - Katarzyna Miszczuk




Tytuł: Obsesja

Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk

Wydawnictwo: W.A.B.

Liczba stron: 416





Joanna Skoczek odbywa swoją rezydenturę i podczas jednego z typowych dyżurów na oddziale psychiatrycznych, w podziemiach szpitala zostają odnalezione zwłoki jednej z pacjentek. Od tego momentu pojawia się cały szereg zdarzeń, które przyprawiają czytelnika o gęsią skórkę i dreszcze. Dodatkowo lekarka otrzymuje listy od cichego wielbiciela co w obecnej sytuacji wcale jej nie cieszy.  
Wcześniej nie znałam twórczości pani Miszczuk, jednak „Obsesja” zaciekawiła mnie i postanowiłam dać szanse tej powieści. Autorka wzbudziła we mnie bardzo pozytywne emocje, a sama książka wywołała wiele emocji  w tym czysty strach. Podczas czytania czuło się klimat starego szpitala psychiatrycznego, razem z Joanną spacerowała się ciemnymi korytarzami podczas dyżurów i odczuwało się oddech obsesyjnego wielbiciela na karku.  Było oczywiście momenty mnie przerażające, przemyślenia lekarki na temat swoich kolegów psychiatrów, bawiły mnie i poprawiały nastrój.

Początek książki nie jest porywający, ale to dobrze, dzięki temu stopniowo poznajemy główną bohaterkę, a akcja rozwija się, by dotrzeć do kulminacyjnego punktu. Bohaterowie drugoplanowi swoją postawą śmieszą, a tajemnice które wychodzą na jaw intrygują. Powieść wciąga, mroczny świat przeplata się z humorem, dzięki czemu o nudzie nie ma mowy. Zwroty akcji i huśtawka emocjonalna gwarantowana.

„Obsesja” to powieść, która łączy wiele gatunków literatury, mamy tutaj oczywiście kryminał i thriller, ale też literaturę kobiecą, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie. Styl pani Miszczuk jest przyjemny dla czytelnika i pozwala na relaksującą lekturę. Polecam!







1 komentarz:

  1. Mam w planach tę autorkę - i to tak bardzo, bardzo!
    Ale zacznę od innych jej powieści coś czuję ;)

    OdpowiedzUsuń